EDI komunikace
Tento doplněk pro IS ABRA představuje jednu z cest k elektronickým dokladům, které se mezi obchodními partneri vyměňují a pomalu nahrazují ty papírové. Otevírá se zde možnost automatizace procesu vystavování a příjmu elektronických dokladů.
Řada velkých společností v České republice již systém pro elektronickou komunikaci běžně používá. Předpokladem jejího uvedení do praxe byla především poslední novela Zákona č. 235/2004 Sb. o Dani z přidané hodnoty. Ohromnou výhodou je především možnost využití elektronické značky, popř. elektronického podpisu.
Výhody Elektronické výměny:
- zrychlení procesu - doklad je přenesen během několika minut,
- uspoří práci - již nebudete muset dávat doklady do obálek a posílat poštou,
- zamezí vzniku chyb při přepisování dokladů,
- ušetříte náklady na poštovné,
- budete ekologičtější, nespotřebujete tolik papíru,
- sníží se vám náklady na archivační prostory,
- snadněji a rychleji doklad dohledáte,
- zvýší se bezpečnost - zajištění elektronickým podpisem a šifrováním.
Požadavky pro úspěšné zavedení EDI komunikace
- IS ABRA řady Gx
- registrace u poskytovale EDI řešení - tím získáte unikátní EAN kód, který bude identifikovat vaši firmu
- zakázkové řešení EDI do ABRY
Fungování EDI komunikace
Elektronická komunikace probíhá v datovém formátu EDI INHOUSE. Pomocí tohoto doplňku můžete automaticky načítat objednávky přijaté přímo do IS ABRA, můžete odběratelů zasílat avíza o dodávce a faktury vydané.
Řešení obsahuje 3 nezávislé aplikace: Import objednávek přijatých, export faktur vydaných a avíza o dodávce. Aplikace se umisťují na jednotlivé pracovní stanice, čímž budete mít kontrolu nad tím, kdo má k importu a exportu dokladů EDI přístup.
Aplikace EDI komunikace dokáže načítat a generovat soubory v textovém pozičním formátu INHOUSE. Tento formát podporují všichni poskytovatelé EDI služeb. S IS ABRA komunikuje aplikace přes tzv. Otevřené rozhraní, což znamená, že při spuštění importu či exportu je spotřebovaná 1 licence na přístup do jádra systému ABRA.
Schéma komunikace pomocí EDI zpráv:
- odběratel vám zašle objednávku (EDI zpráva ORDERS),
- objednávku načtete do systému ABRA a dále s ní můžete libovolně pracovat,
- zákazníkovi vystavíte buď dodací list (zašlete zprávu DESADV - avízo o odeslání zboží) nebo rovnou fakturu vydanou (zašlete zprávu INVOIC).